جمعه 14 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

ششم دیماه اعزام اولین کاروان حج عمره استان لرستان

ششم دیماه اعزام اولین کاروان حج عمره استان لرستان

مدیر حج و زیارت لرستان گفت: دارندگان ثبت نامی عمره از اولویت یک تا ۱۵۰ دارای اولویت تشرف به عمره سال جاری می‌باشند.

جزئیات ثبت‌نام سفر عمره‌مفرده ‌

مدت زمان سفر ۱۰ روز است؛ ۵ روز در مدینه‌منوره و ۵ روز در مکه‌مکرمه
گروه‌های قیمتی از ۴۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تا ۴۴ میلیون ۲۰۰ هزار تومان است.
تیزمغز: نکات مهمی و ضروری که زائران گرامی و عمره‌گزاران محترم بایستی بدانند


 قسمت اول :

۱- سفرهای عمره مفرده پس از 8 سال وقفه و با عنایت الهی و تلاش تمامی دست اندرکاران در کشورمان و کشور میزبان از سرگیری می شود و نخستین گروه زائران ایرانی 28 آذرماه به سرزمین وحی مشرف میگردند.

۲- این دوره سفرهای عمره مفرده زائران ایرانی از تاریخ 28 آذرماه لغایت 9 اسفند ماه 1402 خواهد بود که در این بازه زمانی ایام ماه مبارک رجب و شعبان نیز قرار دارد.

۳- حدود 70 هزار نفر از متقاضیان و مشتاقان تشرف در قالب 550 کاروان از 10 ایستگاه پروازی به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

۴- در این مرحله از اولویت های 1 تا 150 ثبت نام به عمل می آید.
بدیهی است در صورت تکمیل نشدن ظرفیت لازم بعد از گذشت 48 ساعت، اولویت های بعدی نیز اعلام می شود.

۵- زائران کشورمان 10 روز در عربستان اقامت خواهند داشت؛ 5 روز در مدینه منوره و 5 روز در مکه مکرمه.

۶- با توجه به اینکه اعلام گروههای مربوط به ماه رجب و شعبان تا ابتدای رمضان به صورت همزمان در معرض عموم قرار می گیرد ، لذا افرادی که زودتر مراجعه نمایند و ثبت نام کنند می توانند از اولویت زمانی دلخواه خود استفاده نمایند.

۷- نام نویسی متقاضیان در سامانه عمره به نشانی omreh.haj.ir انجام میگیرد، بدین صورت که چهارشنبه ساعت 11:00 خانواده ها گروه بندی خواهند نمود و به دنبال آن پنجشنبه ساعت 09:00 صبح انجام رزرو و ثبت نام قطعی آغاز خواهد شد.

۸- 150 اولویت اول پس از انجام رزرو، می بایست در کوتاهترین زمان ممکن (حداکثر 24 ساعت) به دفتر زیارتی منتخب خود مراجعه و ثبت نام را قطعی نمایند.

۹- با تلاش شبانه روزی همکاران زحمت کش سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری، تمهیدات اجرایی و فرهنگی لازم اندیشیده شده است تا زائران حرم امن الهی سفری توأم با آرامش و معنویت داشته باشند.

۱۰- سازمان حج و زیارت در تلاش است با تحقق شرایط لازم، نسبت به اعزام عمره گزاران ایرانی در ماه مبارک رمضان نیز اقدام نماید.

۱۱- ده گروه قیمتی از 402.339.000 ریال شروع می شود و سقف آن 442.128.000 ریال می باشد.

۱۲- ظرفیت کاروان های عمره در این دوره از 90 تا 167 نفره بصورت متغیر می باشد.

۱۳- 10 ایستگاه پروازی شامل ایستگاههای تهران، مشهد، اصفهان، تبریز، ساری، شیراز ، یزد، اهواز ، کرمان، زاهدان خواهد بود که زائران تمامی استانها از این ایستگاههای پروازی عزیمت خواهند نمود.

۱۴- نخستین پرواز از ایستگاه پروازی تهران ( فرودگاه امام خمینی ره ) می باشد.

۱۵- تا روز 12دی ماه روزانه دو پرواز در نظر گرفته شده و از 13 دی ماه تا 10 اسفندماه نیز روزانه 4 پرواز صورت می گیرد.

۱۶- پروازهای زائران عمره مفرده توسط شرکتهای هواپیمایی معراج و ایرانایر انجام خواهد شد.

۱۷- خدمات پزشکی در مکه و مدینه توسط مرکز پزشکی جمعیت هلال احمر انجام خواهد پذیرفت.

۱۸- قراردادهای اسکان، تدارکات، تغذیه، حمل و نقل با جدیت و متعهدانه پیگیری شده تا زائران معزز در مدت زمان حضور در سرزمین وحی، خدمات لازم و در خور شأن را دریافت نمایند.

۱۹- طبخ و تهیه غذا در شرایطی کاملا بهداشتی و با استفاده مواد غذایی با کیفیت و مطابق استانداردها انجام میگیرد. غذای زائران ایرانی در آشپزخانه متمرکز و با فرآیند کاملا صنعتی و بهداشتی انجام می شود.

۲۰- در خصوص حمل و نقل نیز طبق قراردادهایی که با شرکتهای معتبر منعقد شده، از اتوبوسهای با کیفیت برای زائران در حمل و نقل برون شهری و زیارت دوره بهره میگیریم و همچنین حمل و نقل درون شهری در مکه مکرمه نیز با کیفیت مناسب و به صورت 24 ساعته انجام می‌گیرد.

۲۱- ضمنا دارندگان کارت های ودیعه گذاری عمره مفرده، برای آگاهی از الویت تشرف خود، می توانند به پایگاه خبری حج و زیارت (www.haj.ir) قسمت جستجوی اولویت مراجعه نمایند و یا با کد دستوری #64511
4* از طریق تلفن همراه از الویت تشرف خود آگاه شوند که البته مراتب از طریق ارسال پیامک به واجدین شرایط تشرف نیز اطلاع رسانی خواهد گردید.*تیزمغز: *نکات مهمی و ضروری که زائران گرامی و عمره‌گزاران محترم بایستی بدانند

 قسمت دوم :
۲۲- نحوه ثبت‌نام:دارندگان کارت‌های ثبت نامی عمره مربوط به نام نویسی عمومی سال 1387 از اولویت 1 تا 150 : این افراد می‌باید با مراجعه به سامانه omreh.haj.ir اقدام به تکمیل و بروز رسانی اطلاعات خویش و همچنین تشکیل گروه‌ (به همراه اعضای خانواده، بستگان، آشنایان و ... ) جهت تشرف در یک کاروان نمایند.
۲۳- رزرواسیون افراد صرفاً با مراجعه مستقیم ایشان به سامانه omreh.haj.ir فراهم خواهد بود و به متقاضیان گر

دنباله تذکرات؛
۲۳- رزرواسیون افراد صرفاً با مراجعه مستقیم ایشان به سامانه omreh.haj.ir فراهم خواهد بود و به متقاضیان گرامی توصیه می‌شود برای صرفه جویی در وقت و نیز سهولت کار، قبل از شروع ثبت‌نام در گروههای اعزامی، به سامانه مذکور مراجعه و نسبت به تکمیل اطلاعات اولیه، تشکیل گروه و در نهایت اخذ کلمه کاربری و رمز ورود اقدام نمایند.
۲۴- پس از نام‌نویسی اولیه (رزرواسیون) متقاضی در گروههای اعزامی، می‌باید حداکثر ظرف مدت 24 ساعت به کارگزار مربوط مراجعه نموده و مدارک خواسته شده را ارائه نماید.
۲۵- بدیهی است قطعی شدن ثبت‌نام مقدماتی افراد منوط به مراجعه بموقع و ارائه کامل مدارک موردنیاز (قید شده در برگه رزرواسیون) به کارگزار خواهد بود.
۲۶- مدت زمان مجاز واریز مابه‌التفاوت هزینه سفر پس از قطعی شدن ثبت‌نام، حداکثر 48 ساعت بوده که درصورت عدم واریز هزینه سفر در این فرصت، متقاضی بطور خودکار(سیستمی) حذف و فرد جدید جایگزین وی خواهد گردید.
۲۷- حمل و نقل هوایی :ایستگاه های پروازی: 10 ایستگاه (تهران- اصفهان- ساری- اهواز- یزد- کرمان- زاهدان – مشهد- شیراز- تبریز)تاریخ شروع پروازها: از 28/09/1402 لغایت 10/12/1402
۲۸- مبلغ بلیط : 13 میلیون تومانمبلغ بلیط کودکان 2 تا 12سال 75% نرخ افراد بزرگسال در رفت و برگشت خواهد بود و مبلغ بلیط خردسالان (کودکان زیر2سال) 10% افراد بزرگسال در هر مسیر خواهد بود.
۲۹- سقف بار مجاز قابل حمل توسط هر زائر (حداکثر 2 بسته جمعاً 40 کیلوگرم و یک عدد ساک دستی همراه مسافر به وزن 5 کیلوگرم).
۳۰- بدیهی است هزینه بار مازاد از زائر توسط شرکت های هواپیمایی اخذ می‌گردد.
۳۱- حضور مستمر و ثابت نماینده دفتر حج و زیارت حداقل 6 ساعت قبل و یک ساعت بعد از پرواز در فرودگاه الزامی است.
۳۲- تنظیم صورتجلسه پرواز بلافاصله بعد از انجام پرواز و ثبت دقیق آن در سامانه و سیستم مربوطه
۳۳- تعامل مسئولین ثبت صورتجلسه پروازی با نمایندگان شرکت هواپیمایی در خصوص رفع مغایرت های احتمالی.
نکات مهمی و ضروری که کارگزاران گرامی و عمره‌گزاران محترم بایستی بدانند

 قسمت سوم :
۳۴- موضوعات روادید :- اسکن گذرنامه : با توجه به پیش بینی اسکن گذرنامه در نرم افزار ثبت نام، ضروری است صفحه اول اطلاعات گذرنامه بصورت کامل توسط کارگزار اسکن گردد. - اسکن عکس گذرنامه: یک قطعه عکس 4×6 مطابق گذرنامه و پرسنلی توسط کارگزار اسکن و در سامانه ثبت نام ذخیره گردد.- توجه : ارسال عکس که توسط تلفن همراه اخذ شده باشد، توسط سامانه ویزای عربستان عودت می گردد.
۳۵- فرزند زیر 18 سال : برای اخذ ویزا حتما باید دارای قیم و ولی درجه یک باشد . (پدر، مادر، پدربزرگ و مادربزرگ)فرایند ارسال اطلاعات برای اخذ ویزا تا دریافت و صدور ویزا در عمره حدود یکساعت خواهد بود.
۳۶- با توجه به هزینه بالای اخذ ویزا در صورت اشتباه در ارسال اطلاعات، شامل اسکن اشتباه عکس پرسنلی ، اطلاعات گذرنامه و ... اولاً ارسال مجدد منوط به ابطال اطلاعات ویزای مشکل دار خواهد بود که فرآیند آن 3 هفته زمان خواهد برد؛ثانیاً هزینه مجدد صدور ویزا از زائر اخذ خواهد شد.
۳۷- تاکید می گردد قبل از ارسال برای ویزا کلیه اطلاعات بررسی و چک شود چرا که به هیچ عنوان پس از آن امکان ویرایش و تغییر وجود نخواهد داشت.
۳۸- با توجه به فاصله بسیار کوتاه ارسال و اخذ روادید ، ارسال اطلاعات بمنزله صدور روادید خواهد بود. لذا انصراف از سفر مستلزم کسر خسارت مربوطه خواهد بود.
۳۹- درحال حاضر اعتبار ویزا عمره 90 روزه می باشد.
۴۰- نقل بین شهری :1- دو شرکت نقل قائد و دره المنوره نقل بین شهری عمره را بر عهده دارند.2- شرکت دره المنوره: زائران شرکت های مجری مواکب ، مختاره و بشاره را انتقال می دهند.3- شرکت قائد : زائران شرکت های مجری زهدی، مطرفی و ابوالجود را انتقال می دهد.4- کاروانهای 90 تا 95 نفره 2 اتوبوس 5- کاروانهای 100 تا 141 نفره 3 اتوبوس6- کاروانهای 150 نفر و بیشتر 4 اتوبوس
تذکر مهم: با توجه به تخصیص سیستمی اتوبوس براساس ظرفیت کاروان توسط سامانه های عمره عربستان، در هر اتوبوس تعداد مشخصی زائر پیش بینی و تعریف خواهد شد. لذا در صورت عدم رعایت ظرفیت هر اتوبوس (اضافه یا کم نمودن) هنگام شوار شدن زائران، جریمه سنگینی متوجه شرکت خواهد شد. ظرفیت هر اتوبوس بر روی شیشه و بارکد کامپیوتری آن درج می گردد.
۴۱- نقل مدینه :1- زیارت دوره مدینه توسط شرکت دره المنوره انجام خواهد گردید.2- برنامه زیارت دوره مدینه در روز سوم و توسط واحد نقل مزارات در دو نوبت صبح یا بعدازظهر برنامه ریزی می شود.3- اماکن مورد بازدید شامل مساجد قبا، ذوقبلتین، احد و مساجد سبعه (عبوری) خواهد بود.
۴۲- نقل مکه :1- با توجه به تعداد هتل های اجاره شده تعداد 3 یا 4 خط درون شهری برای زائران پیش بینی خواهد شد.2- خط یک هتل های علیان الماسی و منارالتوحید 2 ، خط

دو هتل های بلدالطیب و سدره الاحسان ، خط 3 هتل مکارم البیت و خط چهار هتل های نوفیتل 1 و 23- شرکت های خدمات دهنده نقل درون شهری: دره المنوره، قائد و نقل الجماعی خواهند بود.4- محل ایستگاه حرم برای پیاده و سوار شدن زائران، ایستگاه غزه یا شعب عامر می باشد.5- برنامه زیارت دوره در روز سوم توسط اتوبوس های شرکت تکوین الوطن در دو نوبت صبح یا بعدازظهر پیش بینی می‌گردد.6- برنامه زیارت دوره شامل جبل النور، جبل الثور ، منا و عرفات و قبرستان ابوطالب(عبوری) خواهد بود.
۴۳- حمل بار :1- شرکت حمل بار " شرکت ابراهیم" خواهد بود.2- ماشین های حمل بار 12 تا 18 ساعت قبل از حرکت در مقابل هتل های محل اقامت مستقر خواهند بود.3- هنگام بارگیری حضور نماینده کاروان و شمارش و ثبت صورتجلسه یا فرم مربوطه ضروری است.
نکات مهمی و ضروری که کارگزاران گرامی و عمره‌گزاران محترم بایستی بدانند

 قسمت چهارم :
۴۴- هزینه‌ سفر عمره مفرده شامل مخارج ارزی و ریالی همچون: بلیط هواپیما، اجاره هتل‌های محل اقامت، تغذیه و تدارکات، حمل و نقل، صدور روادید، جلسات آموزشی و ... بوده که مبلغ آن طی قبض "مابه‌التفاوت هزینه سفر" محاسبه و توسط متقاضی پرداخت خواهد شد.
۴۵- بنابر تصمیم اخذ شده، کلیه دفاتر و کارگزاران زیارتی سراسر کشور آمادگی دارند در صورت مراجعه متقاضیان، با دریافت حق‌الزحمه مربوطه، نسبت به درج اطلاعات افراد در سامانه عمره از قبیل: تکمیل اطلاعات متقاضی، تشکیل گروه، دریافت کلمه و رمز عبور و در نهایت ذخیره(رزرو) اولیه برای افراد واجد شرایط اقدام نمایند.
۴۶- برای سهولت ثبت‌نام در گروههای اعزامی، این امکان در سامانه عمره وجود دارد که دارندگان کارتهای ثبت‌نامی با تشکیل گروه نسبت به جستجو و انتخاب کاروان و ثبت‌نام چند نفر بطور همزمان اقدام نمایند.
۴۷- با توجه به تجربیات و سوابق گذشته تشرف معمترین در هر زمان منوط به صدور به موقع روادید ازسوی سفارت کشور عربستان سعودی و تأیید جداول پروازی می‌باشد.
۴۸- تأکید می‌گردد که پس از انجام رزرواسیون می‌باید در اسرع وقت برای انجام امور بعدی شامل: تحویل مدارک، واریز هزینه سفر و ... به دفاتر زیارتی منتخب مراجعه نمایند.
۴۹- مدارک لازم برای ثبت‌نام در گروههای عمره : اصل کارت ملی و شناسنامه، اصل کارت ثبت‌نامی، اصل گذرنامه معتبر با هفت ماه اعتبار از تاریخ اعزام، یک قطعه عکس جدید
۵۰- نام نویسی متقاضیان در سامانه عمره به نشانی omreh.haj.ir انجام می گیرد، بدین صورت که چهارشنبه ساعت 11:00 خانواده ها گروه بندی خواهند نمود و به دنبال آن پنجشنبه ساعت 09:00 صبح انجام رزرو و ثبت نام قطعی آغاز خواهد شد. 150 اولویت اول پس از انجام رزرو، می بایست در کوتاهترین زمان ممکن (حداکثر 24 ساعت) به دفتر زیارتی منتخب خود مراجعه و ثبت نام را قطعی نمایند.

 

 

سید حمید مصطفایی امتیاز به خبر :

آرشیو اخبار