شنبه 08 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

پیام تبریک مدیر حج و زیارت استان لرستان بمناسبت هفته وحدت

پیام تبریک مدیر حج و زیارت استان لرستان بمناسبت هفته وحدت

مدیر حج و زیارت استان لرستان در پیامی فرارسیدن سالروز ولادت با سعادت حضرت محمد «ص» نبی مکرم اسلام ، امام جعفر صادق «ع» و هفته وحدت را تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی حج و زیارت استان لرستان در این پیام آمده است؛ 

خورشید، محمد است و صادق ماه است

خورشید همیشه با قمر همراه است

یعنی که ولادت امام صادق

در روز ولادت رسول الله است

هفدهم ربیع الاول؛ سالروز ولادت مسعود رسول مهربانی و پیامبر رحمت و مودت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی «ص» و موسس مذهب شیعه جعفری امام جعفر صادق علیه السلام، رویدادی بزرگ در تاریخ مسلمانان و به ویژه شیعیان است.

بی شک نامگذاری این مناسبت به عنوان هفته وحدت، یادآور مهربانی ها و مجاهدت های رسول اکرم در بسط و توسعه مکارم اخلاقی و معارف انسانی است زیرا پیام آخرین فرستاده پروردگار؛ رحمت ، مودت ، برادری ، برابری و عدالت در طول قرون و اعصار گذشته و آینده است.

هفته وحدت، فرصت مناسبی است تا ضرورت همبستگی و یک دلی جهان اسلام به ویژه در این زمان پُر از فتنه و آشوب، با دقت بیشتری مورد بررسی قرار گیرد تا پیام رسول خدا و آموزه های ناب اسلام و مذهب شیعه ، برای راهنمایی بشر ، بیان و تدوین گردد.

بی شک، احیای هویت اسلامی و صیانت از حرّیت انسانی در جهان با وحدانیت و تأکید بر مُشترکاتِ دینی امکان پذیر خواهد بود.

ضمن تبریک مجدد این دو ولادت فرخنده به محضر مبارک آقا امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، رهبر معظم انقلاب اسلامی و عموم مسلمانان جهان، آرزوی فخر و پیروزی مسلمانان و شیعیان جهان در عرصه های مختلف و به ویژه سنگر مبارزه با نفاق، ظلم و بی عدالتی را دارد.

       سیدحمید مصطفایی

مدیر حج و زیارت استان لرستان

سید حمید مصطفایی امتیاز به خبر :

آرشیو اخبار