جمعه 07 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

۹ درمانگاه، آماده خدمات رساني پزشكي به زائران عتبات

۹ درمانگاه، آماده خدمات رساني پزشكي به زائران عتبات
به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج به كربلاي معلا، براي خدمات رساني پزشكي به زائران ايراني كه به عتبات عاليات مشرف مي‌شوند، ۹ درمانگاه در شهرهاي كربلا، نجف، كاظمين، سامرا و بغداد در نظر گرفته شد كه برخي از اين درمانگاه‌ها به صورت شبانه روزي و برخي به صورت ۱۶ ساعته فعاليت مي‌كنند.







تمركز اصلي درمانگاه‌ها در شهرهاي كربلا و نجف است به طوري كه ۴ درمانگاه در كربلاي معلا و ۲ درمانگاه در نجف اشرف آماده خدمات رساني به زائران هستند. توقف بيشتر زائران در كربلا موجب شده است تا درمانگاه‌هاي بيشتري در اين شهر اختصاص يابد.







در كربلا، درمانگاه شفا در هتل ضيوف الرحمن در باب القبلة، به عنوان درمانگاه مركزي به صورت شبانه روزي فعاليت مي‌كند. ساير درمانگاه‌هاي ايراني در كربلا شامل درمانگاه ايثار واقع در هتل انوار الفيحاء در باب بغداد، درمانگاه فجر در هتل قبة الحسين در خيابان سدرة و درمانگاه وليعصر در هتل هدي الوالي در خيابان الوائلي كربلا است. علاوه بر درمانگاه مركزي، درمانگاه ايثار نيز به صورت شبانه روزي در خدمت زائران ايراني است.







دكتر سليمان صادقي مدير درمانگاه مركزي كربلا (درمانگاه شفا) در مصاحبه با خبرنگار حج مي‌گويد: كارهاي درماني اكثر قريب به اتفاق زائراني كه مراجعه مي‌كنند در درمانگاه انجام مي‌گيرد و درصد كمي كه نياز به اقدامات تخصصي‌تر دارد مانند سكته قلبي، سكته مغزي و خونريزي گوارشي به بيمارستان (مستشفي الحسين) منتقل مي‌شوند.







وي به حضور متخصصين قلب و عروق، زنان و زايمان و گوش و حلق و بيني در درمانگاه شفا اشاره مي‌كند و درباره خدمات و امكانات اين درمانگاه مي‌گويد: خدمات پرستاري، تزريقات، پانسمان، سرم، نوار قلب و ساير خدمات در اين درمانگاه انجام مي‌گيرد و اين درمانگاه داراي اتاق احياء با تجهيزات، دستگاه الكتروشوك و آمبولانس براي بيماراني كه نياز به بيمارستان دارند مي‌باشد.







دكتر صادقي بيشتر مراجعه‌ها را ناشي از بيماري‌هاي فصلي، تنفسي و ويروسي مي‌داند و ۲ توصيه مهم نيز به زائران عزيز دارد:







- زائران از مواد غذايي خارج از هتل‌ها به ويژه مواد غذايي سرد استفاده نكنند. به خصوص از دستفروش هايي كه مواد غذايي شيرين يا غذاهاي آماده ارائه مي‌دهند، خريد نكنند.







- براي نوشيدن آب فقط از بطري‌هاي پلمپ شده استفاده كنند.
سید حمید مصطفایی امتیاز به خبر :

آرشیو اخبار