چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

اطلاعیه سازمان حج و زیارت در خصوص روند مذاکرات حج تمتع سال 1396

  • 11 اسفند 1395
  • 12:14
  • 0 دیدگاه
  • 941 بازدید
  • Article Rating
اطلاعیه سازمان حج و زیارت در خصوص روند مذاکرات حج تمتع سال 1396

سازمان حج و زیارت طی اطلاعیه ای آخرین اخبار از روند مذاکرات حج آتی را به شرح ذیل اعلام کرد.

در ارتباط با مذاکرات حج 96، به استحضار ملت شریف ایران و رسانه های فهیم می رساند، متعاقب مذاکرات در طول روزهای گذشته، جلسات متعددی در سطح کارشناسان طرفین برای بحث و بررسی در ارتباط با ابعاد متعدد موضوع حج انجام پذیرفت؛ لیکن با عنایت به تعدد موضوعات و لزوم پیگیری موارد مختلف، مذاکرات هم چنان ادامه دارد و قرار است نشست کاری دیگری در سطح رئیس هیئت حج جمهوری اسلامی ایران و وزیر حج و عمره عربستان امروز برگزار شود. به دلیل ماهیت خاص مذاکرات و ضرورت جمع بندی های لازم، ضمن تاکید بر جایگاه خطیر و محوری رسانه ها و افکار عمومی، اطلاع رسانی جامع در اولین فرصت انجام خواهد شد. 

 مجددا تاکید می نماید هیئت جمهوری اسلامی ایران تحقق حجی عزت مندانه با محوریت عزت، امنیت و حقوق حجاج، را با جدیت دنبال می کند و در صورتیکه مسئولین حج عربستان هم اراده ی لازم در این خصوص را داشته باشند، امکان دستیابی به توافق فراهم خواهد شد.

 لازم به ذکر است که نخستین جلسه مذاکرات بین هیئت جمهوری اسلامی ایران به سرپرستی حمید محمدی و هیئت وزارت حج و عمره عربستان به سرپرستی محمد صالح بنتن وزیر حج و عمره عربستان بعد از ظهر روز پنجشنبه پنجم اسفندماه برگزار شد.  

در این نشست دو ساعته که در محل وزارت حج عربستان و با استقبال رسمی وزیر حج عربستان از سرپرست سازمان حج و زیارت و هیئت همراه در جده برگزار شد، طرفین به ارائه ی دیدگاه های خود پرداختند.

در این دیدار محمدی، سرپرست هیئت ایرانی، ضمن تبیین مواضع و انتظارات جمهوری اسلامی ایران و تاکید بر حقوق  حجاج ایرانی که پیش تر رئوس آن به وزارت حج عربستان اعلام شده بود، به تشریح نقطه نظرات جمهوری اسلامی ایران در این ارتباط پرداخت.

 از سوی دیگر، وزیر حج و عمره عربستان، برنامه های وزارت متبوعش برای حج آتی را تشریح کرد و اظهار امیدواری نمود که حج آتی با حضور حجاج ایران برگزار شود. 

مقرر شد ابعاد مختلف موضوع در نشست های آینده مورد بررسی قرار گیرد.

سید حمید مصطفایی امتیاز به خبر :

آرشیو اخبار