ﺳﻪشنبه 28 فروردین 1403
EN

خبرگزاری

برگزاری اولین گردهمایی روحانیون و مداحان عتبات عالیات استان لرستان

  • 06 بهمن 1395
  • 09:59
  • 0 دیدگاه
  • 456 بازدید
  • Article Rating
برگزاری اولین گردهمایی روحانیون و مداحان عتبات عالیات استان لرستان

  شامگاه دوشنبه چهارم بهمن ماه اولین گردهمایی روحانیون و مداحان عتبات عالیات استان لرستان با حضور مشاور امور استان ها و نمایندگی های بعثه مقام معظم رهبری در سازمان حج و زیارت، نماینده ولی فقیه در استان لرستان و جمعی از روحانیون و مداحان عتبات عالیات لرستان در سالن اجتماعات شورای اسلامی شهر خرم آباد برگزار شد.

در این جلسه حجت الاسلام رجبعلی زمانی مشاور امور استان ها و نمایندگی های بعثه مقام معظم رهبری در سازمان حج و زیارت اظهار داشت: از ابتدای سالجاری ۱۹ هزار و ۷۲۱ مداح و روحانی از سراسر کشور به همراه کاروان ها به عتبات عالیات اعزام شده اند.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۱۴ هزار و ۳۹۷ نفر روحانی و پنج هزار و ۳۲۴ نفر مداح بوده اند، عنوان کرد: از این مجموع ۳۸۸ نفر شامل ۲۶۸ روحانی و ۱۲۰ مداح مربوط به استان لرستان بوده است.

ایشان ادامه داد: بعثه مقام معظم رهبری در سازمان حج و زیارت شامل ۲۱ منطقه و استان داخلی و سه منطقه در عراق است که به صورت ماهیانه برای روسای این مناطق جلسه برگزار می کنیم.

حجت الاسلام زمانی بر برگزاری کلاس های آموزشی برای روحانیون و مداحان پیش از آزمون سازمان حج و زیارت تاکید کرد و گفت: در نام نویسی اخیر بعثه مقام معظم رهبری در سازمان حج و زیارت سه هزار و ۳۶۸ روحانی ثبت نام کردند که مدارک سه هزار و ۵۸ نفر از آنها تایید شده و ۲۹ بهمن ماه آزمون این روحانیون برگزار خواهد شد.

وی افزود: همراهی با زائر، مردم داری و حسن معاشرت، رعایت شئون روحانیت، مدیریت فرهنگی کاروان ها، التزام به قوانین بعثه و توانمندی جسمی از جمله ویژگی های لازم برای یک روحانی کاروان است.

 

سید حمید مصطفایی امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

آرشیو اخبار