پنجشنبه 09 فروردین 1403
EN

خبرگزاری

شمار ثبت نام کنندگان سماح از مرز 800 هزار نفر گذشت

  • 13 آبان 1395
  • 11:07
  • 0 دیدگاه
  • 323 بازدید
  • Article Rating
شمار ثبت نام کنندگان سماح از مرز 800 هزار نفر گذشت

معاون امور حج و زیارت سازمان حج با اشاره به ثبت نام 806 هزار نفر از مشتاقان زیارت اربعین در سامانه سماح ، تأکید کرد: ثبت نام کنندگان در سماح در اسرع وقت نسبت به تحویل مدارک خود به دفاتر زیارتی اقدام نمایند.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، حمید محمدی بعد از ظهر امروز – چهارشنبه 12 آبان ماه – ضمن اشاره به استقبال روزافزون زائران برای ثبت نام در سماح در روزهای اخیر گفت: تا کنون 806 هزار نفر از مشتاقان زیارت اربعین در سامانه سماح ثبت نام کرده اند.

وی در خصوص تدابیر  اندیشیده شده برای مشتاقان زیارت اربعین  که می خواهند در سماح ثبت نام کنند، بیان کرد: در سازمان حج و زیارت کمیته ای بمنظور بررسی وضعیت سماح با توجه به استقبال روز افزون زائران تشکیل شد که در آن کمیته تصمیم گرفته شد 2300 دفتر زیارتی در سراسر کشور علاوه بر کار دریافت مدارک از ثبت نام کنندگان ، کار ثبت نام اولیه از زائران را نیز انجام دهند و زائران به همراه مدارکشان مستقیماً به این دفاتر مراجعه نموده و بدین طریق در زمان آنان نیز صرفه جویی خواهد شد.

معاون سازمان حج و زیارت افزود: با توجه به اینکه به ایام اربعین نزدیک می شویم باید فرصت مناسبی برای تهیه مانیفست ها و تحویل به 16 دفتر کنسولگری عراق برای صدور روادید زائران وجود داشته باشد، از این رو مشتاقان زیارت اربعین بایستی روند تکمیل ثبت نام خود را در اسرع وقت انجام دهند.

آقای محمدی با اشاره به اینکه سامانه سماح با هدف ساماندهی و مدیریت دقیق اطلاعات و برنامه ریزی مرزها طراحی شده است، گفت: کسانی که خارج از سامانه سماح ویزای عزیمت به عراق برای ایام اربعین را دریافت کرده اند نیز می توانند اطلاعات خود را در این سامانه درج کرده و از خدمات بیمه و پزشکی بهره مند شوند.

معاون سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه روند ثبت نام ها در سماح همچنان رو به افزایش است، از ثبت نام کنندگان در این سامانه خواست تا در اسرع وقت مدارک خود را به دفاتر زیارتی تحویل داده تا فرآیند صدور ویزای اربعین در زودترین زمان برای آنان انجام پذیرد و زائران با خیال راحت در زمانی که در سامانه انتخاب کردند در مرز حضور پیدا کنند و بدین طریق برنامه ریزان و خادمان خود را همراهی و یاری نمایند.

سید حمید مصطفایی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آرشیو اخبار