شنبه 08 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

پوشش كامل بيمه‌اي زائران اربعين با حداقل هزينه

پوشش كامل بيمه‌اي زائران اربعين با حداقل هزينه

رئيس سازمان حج و زيارت از الزامي بودن بيمه براي زائران اربعين حسيني خبر داد و گفت: تمامي زائران كشورمان كه در سامانه سماح ثبت نام كرده و امسال براي ايام اربعين به كشور عراق عزيمت مي‌كنند با حداقل هزينه تحت پوشش بيمه كامل قرار مي‌گيرند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، مهندس سعيد اوحدي درباره بيمه زائران مراسم اربعين حسيني 95 اظهار كرد: امسال بيمه زائران اربعين حسيني يكي از ضروريات محسوب مي‌شود و با حداقل هزينه دريافتي از زائران، پوشش كامل بيمه‌اي انجام خواهد شد.


وي ادامه داد: قرارداد ما و شركت بيمه‌اي براي اين منظور بسيار منطقي تنظيم شده و مبلغ دريافتي از زائران حسيني(ع) بسيار مناسب خواهد بود چرا كه بيمه پوششي براي اين سفر لازم و اجباري خواهد بود؛ به‌زودي هزينه و نرخ بيمه نيز نهايي مي‌شود و اعلام خواهد شد.

رئيس سازمان حج و زيارت درباره نام‌نويسي براي مراسم اربعين حسيني(ع) تصريح كرد: امسال تمامي زائران بايد در سامانه سماح ثبت‌نام كنند و البته قابليتهاي زيادي براي ثبت‌نام كنندگان در نظر گرفته شده است.

مهندس اوحدي خاطرنشان كرد: زائران اربعين حسيني امسال در زمان نام‌نويسي در سامانه سماح زمان اعزام و بازگشت خويش را اعلام خواهند كرد و حتي مرز خروج و ورود آنها نيز مشخص خواهد شد تا خللي در تردد زائران اربعين حسيني اتفاق نيفتد و شاهد بار ترافيك در يك مسير و مرز مشخص نباشيم.

وي اظهار كرد: سامانه سماح امسال به صورت هوشمند طراحي شده و در روزهايي كه مرزها از حيث بارترافيكي شلوغ است آن را به اطلاع متقاضي زيارت مي‌رساند و روز ديگري را براي او تعريف خواهد كرد.

رئيس سازمان حج و زيارت با اشاره به پيش‌بيني افزايش تعداد زائران اربعين حسيني براي امسال گفت: تصور مي‌كنيم امسال بالغ بر دو ميليون نفر از متقاضيان زيارت از كشورمان براي مراسم اربعين حسيني به عتبات عاليات سفر كنند كه تمامي تمهيدات و برنامه‌ريزي هاي لازم در حال انجام است.

مهندس اوحدي درباره تداركات پزشكي و درماني براي زائران كشورمان در داخل و خارج كشور گفت: چادرهاي اورژانس و هلال احمر در ايام راهپيمايي زائران براي اربعين حسيني در داخل كشور و در طول مسير استقرار پيدا خواهند كرد و به زائران خدمات درماني ارائه مي‌دهند.
سید حمید مصطفایی امتیاز به خبر :

آرشیو اخبار