چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

سپرده‌های بانکی عمره‌گذاران به عنوان ضمانت سفر به عتبات پذیرفته‌ خواهد شد

سپرده‌های بانکی عمره‌گذاران به عنوان ضمانت سفر به عتبات پذیرفته‌ خواهد شد
  • مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت از طراحی ساز و کاری برای ارائه تسهیلات بانکی به سپرده‌‌گذاران عمره برای سفر به عتبات خبر داد. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت شمسا به نقل از خبرگزاری تسنیم محسن نظافتی درباره برنامه سازمان حج و زیارت و بانک‌ها برای ارائه تسهیلات به سپرده‌گذاران عمره گفت: در حال طراحی ساز و کاری برای این منظور هستیم و رایزنی با بانک‌ها به منظور ارائه تسهیلات و تعداد آن ادامه دارد.

وی ادامه داد: قرار بر این است که سپرده فیش‌های بانکی به عنوان تضمین حساب‌ تسهیلات در نظر گرفته شود و پول‌های سپرده عمره ‌گذاران نقش ضامن را خواهد داشت.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت تصریح کرد: هفته گذشته با 2 بانک متولی این کار صحبت شد و این مهم در حال طراحی است که البته باید مصوب هیئت مدیره بانک‌ها را در اختیار داشته باشد و میزان سود و بازپرداخت نیز محاسبه شود که بعد از این طراحی‌‌ها نحوه ارائه تسهیلات به مردم اطلاع رسانی خواهد شد.

گفتنی است که سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت نیز چندی قبل اعلام کرد: در بانک ملی و ملت برای زائران عمره به قیمت یک میلیون ودیعه گذاری شده و مقرر شده که بعد از نوروز تسهیلات ارزان قیمتی برای عتبات به آنها ارائه شود. این تسهیلات بابت صبر و تحمل زائران برای عمره مفرده است. البته تصریح می شود که فیش عمره ای که دارند همچنان پایدار خواهدماند

سید حمید مصطفایی امتیاز به خبر :

آرشیو اخبار