شنبه 08 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

نشست صمیمانه مدیر حج و زیارت استان لرستان با شورای هیات های مذهبی و کانون های مداحان شهرستان بروجرد

نشست صمیمانه مدیر حج و زیارت استان لرستان با شورای هیات های مذهبی و کانون های مداحان شهرستان بروجرد
دکتر محمد خسروی مدیر حج و زیارت استان لرستان روز شنبه در نشست با شورای هیات های مذهبی و کانون های مداحان شهرستان بروجرد اظهار کرد: تلاش شده تا اعزام زائران به عتبات عالیات از لرستان همراه با بالاترین کیفیت و کمترین هزینه و در آرامش کامل معنوی صورت گیرد.
وی اضافه کرد: به عنوان اولین استان کشور در نظر داریم که هیات های مذهبی به صورت گروهی به عتبات عالیات اعزام شوند.
خسروی با اشاره به اینکه سال گذشته در ایام اربعین حسینی حدود 17 هزار نفر از لرستان به کربلا اعزام شدند گفت: از هم اکنون اقدامات لازم برای اعزام زائران اربعین حسینی آغاز شده و تلاش می کنیم که همه زائران با ویزا و به صورت برنامه ریزی شده در کربلا اسکان داده شوند.
وی اظهار داشت: برای اعزام به عتبات عالیات طرحی به نام دفترچه عتبات عالیات با ماهانه یک میلیون ریال سپرده گذاری در شعبات پست بانک طراحی شده که همه افراد بتوانند به زیارت عتبات عالیات اعزام شوند.
مدیرکل حج و زیارت لرستان همچنین گفت: سازمان بعثه مقام معظم رهبری دنبال برگزاری مراسم حج با عزت و تامین امنیت کامل حجاج ایرانی در عربستان است و در صورتی که این مهم محق شود زائران به حج اعزام می شوند.
رییس اداره تبلیغات اسلامی بروجرد نیز گفت: تقویت باورهای دینی و اسلامی جوانان و نوجوانان یکی از اصول اصلی در تشکیل هیات های مذهبی و برگزاری مراسم ها است.
حجت الاسلام محمدصادق جعفرپور افزود: تقویت باورهای دینی در جوانان باعث شده پاسداران انقلاب اسلامی در آن سوی مرزها به پاسداری از شرافت شیعیان و اسلام و ائمه اطهار بپردازند.
وی اظهار داشت: هیات های مذهبی و مداحان بزرگترین ظرفیت برای تقویت باورهای دینی و اسلامی جوانان در کشور هستند که باید از این ظرفیتها با اگاهی کامل و صحیح استفاده کرد.
رییس اداره تبلیغات اسلامی بروجرد گفت: شهرستان بروجرد دارای 450 هیات مذهبی ثبت شده و 550 مداح کد دار است که همگی در سازمان تبلیغات اسلامی دارای پرونده هستند.
سید حمید مصطفایی امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

آرشیو اخبار