جمعه 07 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

آیت‌الله طاهری خرم آبادی دعوت حق را لبیک گفت

آیت‌الله طاهری خرم آبادی دعوت حق را لبیک گفت
‌آیت‌الله سیدحسن طاهری خرم‌آبادی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دارفانی را وداع گفت.
وی که مدتی به علت بیماری در بیمارستان بستری بود، صبح دیروز در بیمارستان شهید بهشتی قم به دیار حق شتافت.
عضویت‌ در مجلس‌ خبرگان‌ قانون‌ اساسی‌ به‌ نمایندگی‌ از مردم‌ لرستان‌، عضویت‌ در جامعه‌ مدرسین‌ حوزه‌ علمیه‌ قم‌، نمایندگی‌ امام‌ در امور حج‌ و زائران‌ بیت‌الله‌ الحرام‌، نمایندگی‌ حضرت‌ امام‌ در سپاه‌ پاسداران‌ انقلاب‌ اسلامی‌ در سال‌ ۱۳۶۰، نمایندگی‌ امام‌ در پاکستان‌، عضویت‌ در مجلس‌ خبرگان‌ رهبری‌ و عضویت‌ در هیأت‌ رئیسة‌ آن و امامت‌ جمعه‌ موقت‌ تهران‌ با حکم‌ مقام‌ معظم‌ رهبری‌ از جمله مسئولیت‌های این استاد برجسته حوزه علمیه قم بود.‏
تشییع پیکر آیت‌الله طاهری خرم‌آبادی
پیکر آیت‌الله سیدحسن طاهری خرم‌آبادی صبح امروز در شهر مقدس قم تشییع می‌شود.
مراسم تشییع و خاکسپاری این عالم فقید؛ ساعت ۱۰ صبح امروز از مسجد امام حسن عسکری(ع) قم به سمت بارگاه ملکوتی حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار می‌شود.
براساس این گزارش پس از اقامه نماز میت توسط آیت‌الله العظمی شبیری زنجانی؛ پیکر این عالم فقید در بارگاه ملکوتی کریمه اهل بیت(س) به خاک سپرده می‌شود.
اعلام۳ روز عزای عمومی
نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد و استاندار لرستان با صدور پیام مشترکی، ارتحال ملکوتی روحانی زاهد و عالم وارسته آیت‌الله سیدحسن طاهری خرم‌آبادی را تسلیت گفتند.
در پیام مشترک حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدمیرعمادی و دکتر حبیب‌الله دهمرده آمده است:
ارتحال ملکوتی روحانی زاهد، عالم جلیل‌القدر و فقیه وارسته آیت‌الله طاهری خرم آبادی نماینده مردم شریف لرستان در مجلس خبرگان رهبری موجی از تالم، تاسف و تاثر را در میهن اسلامی به ویژه در استان ولایتمدار لرستان ایجاد کرده است.
در این پیام تصریح شده است حضرت آیت‌الله طاهری خرم آبادی از شخصیت‌های برجسته دینی و سیاسی کشور و از یاران حقیقی و معتمد امام راحل بودند‌،که از همان آغاز نهضت اسلامی در مبارزه علیه طاغوت پیشقدم و همواره در حمایت از نظام جمهوری اسلامی، آرمان‌‌های بلند امام(ره) و حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای از هیچ تلاشی فروگذار نکردند.
در این پیام تسلیت تاکید شده است، آن عالم مجاهد عمر پربرکت و گرانبهای خویش را در راه اسلام و اعتلای حوزه‌های علمیه و خدمت به فرهنگ دینی کشور و نیز خدمت به مردم شریف و نجیب استان لرستان صرف کرد.
در پیام مشترک نماینده ولی فقیه در لرستان و استاندار لرستان آمده است: اینجانبان درگذشت ملکوتی این عالم وارسته و زاهد مجاهد را به محضر بقیه ‌الله الاعظم(عج)، مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید، علمای اعلام، قاطبه ملت مسلمان ایران و مردم ولایتمدار استان لرستان به ویژه بیت مکرم و معزز ایشان تسلیت و تعزیت گفته و از درگاه خداوند سبحان،‌ علو درجات آن عالم وارسته را مسئلت نموده و ۳ روز را در استان عزای عمومی اعلام می‌کنیم.
پیام تسلیت رئیس‌جمهوری
در پی درگذشت آیت الله طاهری خرم آبادی ، نماینده مردم استان لرستان در مجلس خبرگان رهبری، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی، رئیس‌جمهوری در پیامی درگذشت ایشان را تسلیت گفت.
متن پیام رئیس‌جمهوری بدین شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
خبر درگذشت آیت الله سید حسن طاهری خرم‌آبادی از مدرسین عالی‌مقام حوزه علمیه قم و نماینده محترم مردم استان لرستان در مجلس خبرگان رهبری، پس از تحمل سال ها رنج بیماری مایه تأسف و تألم بسیار شد.ایشان که جزو سابقون در نهضت اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی(ره) و از مبارزان فعال بود، عمر شریف خود را صرف کسب علم و معارف دینی، تربیت شاگردان، ترویج مکتب اهل بیت(ع) و تلاش برای تحقق اهداف انقلاب و تثبیت نظام جمهوری اسلامی کرد.
اینجانب ضمن تسلیت این مصیبت به محضر ملت بزرگ ایران، علماء و حوزه‌های علمیه، مردم شریف استان لرستان، خاندان مکرم طاهری خرم‌آبادی و حجت‌الاسلام والمسلمین جناب آقای سیدمجتبی طاهری خرم‌آبادی، نماینده مردم ایلام در مجلس خبرگان رهبری، برای آن مرحوم از خداوند منان غفران و رضوان الهی و برای بازماندگان صبر و اجر جمیل مسالت می‌کنم.
حسن روحانی
رئیس‌جمهوری
پیام رئیس مجلس
در پیام رئیس مجلس به مناسبت درگذشت آیت‌الله سید حسن طاهری آمده است:
آیت‌الله ” سید حسن طاهری خرم آبادی ” درمسئولیت‌های فراوان به ویژه ریاست مجمع مشورتی فقهی شورای نگهبان همواره منشاء برکت و خیر بودند.
اینجانب از سوی خود و نمایندگان مجلس شورای اسلامی ضمن عرض تسلیت این ضایعه به پیشگاه حضرت بقیه‌الله الاعظم، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، مردم شریف استان لرستان وبیت مکرم ایشان برای آن مرحوم رحمت و مغفرت و برای بازماندگان صبر و اجرا از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌کنم.
تسلیت رئیس قوه قضائیه ‏
آیت الله صادق آملی لاریجانی در پیامی درگذشت آیت الله سیدحسن طاهری خرم آبادی نماینده مردم استان لرستان در مجلس خبرگان رهبری را تسلیت گفت.
در این پیام آمده است: ‏
خبر رحلت آیت الله سیدحسن طاهری خرم‌آبادی نماینده مردم استان لرستان در مجلس خبرگان رهبری، موجب تأسف و تأثر اینجانب شد.
ضمن تسلیت فقدان آن مرحوم به محضر مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، حوزه‌های علمیه، مردم شریف استان لرستان و به ویژه بیت شریف ایشان، از خداوند متعال برای آن فقید سعید غفران الهی و علودرجات و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می‌نمایم.‏
پیام تسلیت آیت‌الله هاشمی
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی هم درگذشت آیت‌الله طاهری خرم‌آبادی را تسلیت گفت. متن پیام چنین است:
انالله و انا الیه راجعون
درگذشت فقیه وارسته، آیت‌الله سیدحسن طاهری خرم‌آبادی که عمر با برکت خود را در قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، در راه مبارزه با طاغوت و مجاهدت در ترویج و نشر معارف و احکام اسلام سپری کرد و در حوزه علمیه قم و مسئولیت‌های خطیر سیاسی و علمی گوناگون، منشاء خدمات مؤثری برای نظام اسلامی بود، موجب تاسف و تأثر گردید.
فقدان این عالم ربانی و نماینده فقید مردم خونگرم استان لرستان در مجلس خبرگان رهبری را به عموم مردم عزیز کشورمان، حوزه‌های علمیه، علما، مردم استان لرستان، بیت معزز طاهری خرم آبادی، به ویژه حجه‌الاسلام و المسلمین جناب آقای سیدمجتبی طاهری خرم آبادی نماینده مردم ایلام در مجلس خبرگان رهبری تسلیت می‌گویم.ازدرگاه احدیت برای آن فقید سعید، رحمت واسعه و برای بازماندگان محترم، صبر و اجر مسالت می‌کنم.
اکبر هاشمی رفسنجانی
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام
پیام تسلیت حاج سید حسن خمینی
حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی یادگار گرامی حضرت امام(ره) در پی درگذشت فقیه گرانقدر وعالم مجاهد حضرت آیت‌الله حاج سید حسن طاهری خرم آبادی پیام تسلیتی صادر کرد.
متن این پیام به این شرح است:
جناب حجت الاسلام آقای سید علی طاهری خرم آبادی دامت افاضاته
در گذشت فقیه گرانقدر و عالم مجاهد حضرت آیت‌الله حاج سید حسن طاهری خرم آبادی موجب تاسف و تاثر همه علاقه‌مندان به ایشان شد.
مجاهدت آن بزرگوار در سال‌های مبارزه و جهاد و پایمردی ایشان در راه امام عظیم‌الشأن و همچنین تلاش‌های ارزشمند‌شان در ایام جنگ و پس از آن، در کنار علم و تقوی، و در بستر خُلق کریمانه آن مرحوم، هرگز از خاطره آشنایان ایشان و عاشقان امام فراموش نخواهد شد.
اینجانب ضمن عرض تسلیت فقدان آن بزرگوار که پس از تحمل رنج بسیار طولانی و سختی از دست دادن فرزندی عزیز، به دیدار معبود شتافت، خدمت جنابعالی، بیت مکرم و برادر بزرگوارتان و همچنین خدمت برادر گرانقدرم جناب حجت‌الاسلام و المسلمین آقای حاج سید مجتبی طاهری خرم آبادی، برای آن فقید سعید، حشر با اولیاء‌الله را مسئلت دارم و از خداوند متعال دوام توفیقات جنابعالی و صبر و اجر بازماندگان را خواهانم.
همچنین یادگار گرامی حضرت امام، عصر دیروز در بیت آیت الله طاهری خرم آبادی حضور یافت و این ضایعه را به خانواده آن مرحوم تسلیت گفت .
تسلیت خبرگان رهبری
دبیرخانه خبرگان رهبری در پیامی ارتحال آیت‌الله سیدحسن طاهری خرم‌آبادی نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری را تسلیت گفت.
در این پیام آمده است: ضایعه ارتحال عالم جلیل‌القدر و فقیه بزرگوار، حضرت آیت‌الله حاج سیدحسن طاهری خرم‌آبادی نماینده گرانقدر مجلس خبرگان رهبری، موجب تأسف و تأثر شد.
این پیام اضافه کرده است: آن عالم ربانی از شخصیت‌های برجسته حوزوی و سیاسی و از شاگردان و یاران نزدیک و معتمد حضرت امام راحل بود که از شروع نهضت اسلامی در پشتیبانی از مبارزات امام خمینی(ره) پیشقدم بوده و همواره در حمایت عملی از نظام جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای لحظه‌ای دریغ نکرد.
این پیام ادامه یافته است: آن فقیه بزرگوار عمر پربرکت و گرانبهای خویش را در راه اعتلای حوزه‌های علمیه و معارف اسلام و خدمت به مردم شریف و نجیب استان لرستان سپری کرد.
در پایان این پیام آمده است: دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری این ضایعه اندوهبار را به رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام تقلید، علمای اعلام و نمایندگان محترم مجلس خبرگان، مردم شریف لرستان، بالاخص بیت مکرم و معزز آن مرحوم، تسلیت گفته و از درگاه خداوند سبحان، علو درجات آن عالم ربانی را مسئلت می‌کند.
پیام تسلیت جامعه مدرسین
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور پیامی، ارتحال آیت‌الله طاهری خرم‌آبادی را تسلیت گفت. در این پیام آمده است:
خبر ارتحال حضرت‌آیت‌الله حاج سیدحسن طاهری خرم‌آبادی(ره) موجب تاسف و تأثر شد. ایشان از فقهای وارسته و شاگردان مبرز حضرت امام(ره) بود که عمر خود را در راه نشر معارف اهل البیت «علیهم‌السلام» سپری کرد و همواره تلاش و کوشش فراوان در تربیت طلاب و فضلای حوزه‌های علمیه داشت.
در بخش دیگر پیام با اشاره به مبارزات ایشان در پیش از پیروزی انقلاب اسلامی آمده است: ایشان در سال ۱۳۴۱ در خصوص لوایح شش گانه اصلاحات رژیم پهلوی از طرف حضرت امام خمینی (ره) مامور به روشنگری مردم و علمای خرم‌آباد شد که نقش مهمی را در این مساله ایفا کرد.
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بخش پایانی پیام رحلت این عالم برجسته را که خود از اعضای موثر و پر سابقه جامعه مدرسین بود به محضر حضرت‌بقیة‌الله‌الاعظم «ارواحنا له الفداء». مقام معظم رهبری ، مراجع عظام تقلید «دامت برکاتهم»، حوزه‌های علمیه، بیت شریف ایشان و به ویژه مردم شریف استان لرستان تسلیت گفته و علو درجات را برای آن فقید و صبر و اجر فراوان برای بازماندگان آن مرحوم خواستار شده است.
شورای نگهبان و سپاه پاسداران هم در اطلاعیه ای ، در گذشت آیت الله طاهری خرم آبادی را تسلیت گفتند.
سید حمید مصطفایی امتیاز به خبر :

آرشیو اخبار