پنجشنبه 06 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

بازگشت نخستین گروه حجاج استان لرستان به ميهن اسلامي

بازگشت نخستین گروه حجاج استان لرستان به ميهن اسلامي
به گزارش روابط عمومی حج وزیارت استان لرستان نخستين گروه از زائران حج تمتع اين استان رأس ساعت 18/08 روز دوشنبه 21 مهر ماه همزمان با عید سعید غدیرخم به میهمن اسلامی ایران بازمی گردند.

بر اساس اين گزارش در موسم حج ابراهيمي امسال 950 زائر در قالب 7 كاروان از استان لرستان به سرزمين وحي اعزام شدند كه پس ازانجام اعمال مناسك حج تمتع از فرودگاه بين المللي امام خميني(ره) وارد ميهن اسلامي خواهند شد.

حجاج معزز و خانواده‌هاي محترم آنان مي‌توانند با مراجعه به سامانه اطلاعات پروازهاي ايران‌اير براي سفر حج كه از سوي هواپيمايي جمهوري اسلامي ايجاد شده است، به شماره پرواز، تاريخ و ساعت آن دسترسي پيدا كنند.

در اين خصوص مديركل فرودگاه بين المللي امام خميني اعلام كرد: شماره تلفن‌هاي ۵۱۰۰۷۴۵۶ و ۵۱۰۰۷۴۷۸ براي زائراني كه از طريق پروازهاي هواپيمايي جمهوري اسلامي و سعودي وارد فرودگاه مي‌شوند و نيز شماره تلفن‌هاي ۵۱۰۰۷۱۹۶ و ۵۵۶۷۸۰۸۲ براي مسافران شركت هواپيمايي ماهان در نظر گرفته شده است و آن‌ها مي‌توانند پيگير بارهاي خود از امور جامه‌دان باشند.

در همین راستا مهندس اوحدي در پاسخ به سوالي در زمينه وضعيت فرودگاه امام و تأسيس ترمينال حجاج گفت: ما آمادگي داريم كه از طريق شركت توسعه زيرساخت‌هاي مهر و ماه كه بناست در زمينه حج و زيارت فعاليت كند، بتوانيم بحث ترمينال حجاج را در فرودگاه امام در دستور كار قرار دهيم.

وي در همين‌جا از شركت‌هاي هواپيمايي خواست تا در پروازهاي برگشت به‌گونه‌اي برنامه‌ريزي كنند كه زائران با كمترين تاخير به ميهن اسلامي بازگردند.

95 پرواز از جده برای زائرین مدینه قبل و 87 پرواز از مدینه برای زائرین مدینه بعد آماده جابجایی زائرین از عربستان به میهن اسلامی خواهند بود.
سید حمید مصطفایی امتیاز به خبر :

آرشیو اخبار