پنجشنبه 09 فروردین 1403
EN

خبرگزاری

همایش و اردوی یکروزه زائرین حج تمتع 93

  • 10 شهریور 1393
  • 14:26
  • حج تمتع
  • 0 دیدگاه
  • 734 بازدید
  • Article Rating
همایش و اردوی یکروزه زائرین حج تمتع 93
روز جمعه دومین روز هفته حج 93،همایش توجیهی – آموزشی زائران حج 93 با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرستان خرم آباد ، مدیر حج و زیارت استان ، زائران حج سال 93 ، مدیران کاروان های حج 93 و کارگزاران زیارتی در سالن جهاد کشاورزی استان لرستان برگزار گردید.
در ابتدای این همایش مدیر حج وزیارت استان باخوش آمد گویی به زائرین و میهمانان مختصری از برنامه های صورت گرفته در زمینه ثبت نام و اعزام زائرین حج 93 را بیان کرد.
در ادامه حضرت حجت الااسلام و المسلمین میرعمادی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرستان خرم آباد ضمن گرامیداشت هفته حج ، زائران را به استفاده ازسفرحج دعوت کرد و از زائران در خواست نمود باتوجه به اینکه سفر حج یک سفر روحانی می باشد لذا زائرین خود برای این سفر خالص آماده کنند تا به قرب الهی برسند.
دبیرشورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر از دیگر سخنرانان این همایش بود که به زائران توصیه کرد تا از همراه بردن مواد مخدرخودداری نموده زیرا چنانچه از آنان مواد مخدر در فرودگاه مبدا کشف گردد بر اساس ماده 17 قانون مبارزه با مواد مخدر در مرحله اول یک تا 5 سال و در مرحله دوم علاوه بر جلوگیری از اعزام بمدت 5 الی 15 سال از کشور ممنوع الخروج خواهند شد وی افزود : بر اساس ماده 40 قانون مبارزه با مواد مخدر حمل قرص متادون و شربت متادون نیز جرم محسوب می گردد و از سفر زائر جلوگیری به عمل می آید.
یکی از پزشکان کاروان نیز در خصوص مسائل بهداشتی سفر و شرایط ویژه عربستان توضیحاتی ارائه نمودند. در پایان پس از انجام مراسم نمادین مناسک حج ، زائرین به صورت راهپیمایی با سر دادن شعارهای " مرگ بر امریکا" و " مرگ بر اسراییل" به سمت مصلی الغدیر حرکت نموده و در مراسم نمازجمعه شرکت نمودند. پس از نمازجمعه نیز زائرین در مصلی ناهار خود را صرف نمودند.
سید حمید مصطفایی امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آرشیو اخبار