چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

ابراز رضايت وزير ارشاد از فعاليت‌هاي سازمان حج

ابراز رضايت وزير ارشاد از فعاليت‌هاي سازمان حج
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشورمان در دیدار با مسئولین سازمان حج و زیارت از عملکرد این سازمان در خدمت رسانی به حجاج و زائران ابراز رضایت کرد.







به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، مهندس اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت و دیگر مسئولین این سازمان پیش از ظهر امروز یکشنبه 17 فروردین ماه 93، به مناسبت سال نو با آقای علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشورمان دیدار کردند.







مهندس اوحدی در ابتدای این دیدار ضمن تبریک سال نو ، گزارشی از اقدامات صورت گرفته از سوی سازمان حج و زیارت در سال گذشته و برنامه های این سازمان در سال جدید ارائه کرد.







رئیس سازمان حج و زیارت گفت : در راستای توسعه اقتصاد حج و زیارت، «شرکت توسعه و امید زائر» با رویکرد توسعه زیرساختهای خدماتی زائران بویژه در حوزه عتبات عالیات ثبت و تأسیس شده که استقبال خوبی از آن صورت گرفته و با برنامه ریزی های انجام شده ، حداکثر تا پایان اردیبهشت ماه سالجاری پروژه تأسیس اقامتگاه زائران در شلمچه و چزابه کلید خواهد خورد.







وی افزود : با توجه به سفر اخیر برخی از مسئولین و کارشناسان سازمان حج و زیارت به عتبات سه موقعیت برای سرمایه گذاری و تأسیس هتل در عراق نیز پیش بینی و مورد بررسی قرار گرفته است.







وی با توجه به استقبال مشتاقان زیارت عتبات در ایام نوروز، از تشکیل کارگروهی برای بررسی موضوع و تدوین دستورالعملی برای اعزام زائران خارج از سیستم پیش ثبت نام های صورت گرفته خبرداد که این دستور العمل به دفاتر زیارتی مجاز ابلاغ شده بود و تعداد زیادی از هموطنان بدین ترتیب به عتبات عالیات اعزام شده و موجبات رضایت مردم فراهم شده است.







مهندس اوحدی ادامه داد: در روزهای پایانی سال گذشته جلسه ای با حضور مدیران ارشد بانک های کشور و مسئولین ستاد بازسازی عتبات عالیات در سازمان حج و زیارت با هدف بررسی موضوع سرمایه گذاری در راستای توسعه زیرساخت های خدماتی به زائران تشکیل شد که ماحصل آن تأسیس شرکتی با سرمایه یک هزار میلیارد ریال بوده است.







معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد : سازمان حج و زیارت از معدود سازمان هایی که بودجه آن قبل از پایان سال 92 تصویب شده که این اقدام از نتایج انضباط مالی و اداری حاکم در سازمان است.







وی ضمن اشاره به اعزام های صورت گرفته درعمره سالجاری گفت : با توجه به شرایط جوی 11 پرواز عمره لغو گردیده بود و 50 پرواز زائران جابجا شده بود که بحمدالله با تلاش خالصانه همکارانم تمامی زائران جامانده از پروازها به سرزمین وحی اعزام شدند.







مهندس اوحدی ابراز خرسندی کرد: با برنامه ریزی‌های بموقع و تمهیدات صورت گرفته ، ده میلیون دلار در مسکن حج 93 صرفه جویی شد و با تدابیر انجام گرفته هزینه تغذیه و تدارکات زائران کاهش یافته است.







وی اظهار داشت : در عمره جاری با مدیریت خوب هزینه ها ، هزینه سفر هریک از زائران حدود 400 هزار تومان نسبت به گذشته کاهش داشته و در مجموع  400 میلیارد تومان در هزینه عمره جاری صرفه جویی شده است.







رئیس سازمان حج و زیارت دریافت هزینه سفر حج تمتع در دو قسط را از ابتکارات این سازمان دانست که رضایت زائران در روزهای پایانی سال را در پی داشته است.







در ادامه این دیدار آقای علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشورمان با اشاره به نامگذاری سال  93  از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان «سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» گفت : یکی از مصداق های مدیریت جهادی در کشور، مدیریت در حوزه حج و زیارت است که سازمان حج و زیارت مدیریت جهادی را اعمال کرده است.







وی افزود : بهره مندی از نیروهای خبره و مجرب در سازمان حج و زیارت و مدیریت و برنامه ریزی های خوب و مناسب صورت گرفته، رضایت نسبی زائران و حجاج را در پی داشته است.







آقای جنتی ادامه داد : با توجه به سفر برخی مسئولین کشور به سرزمین وحی در ایام عید نوروز، ایشان از اقدامات و برنامه‌ریزی های صورت گرفته از سوی سازمان حج و زیارت و خدمات ارائه شده در حوزه های حمل و نقل، اسکان و تغذیه ابراز رضایت می کردند.







وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشورمان ضمن ابراز خرسندی از برنامه ریزی های سازمان حج و زیارت برای افزایش تعداد معتمرین ایرانی در عمره جاری اظهار داشت : بنده به سهم خود از اقدامات ریاست محترم سازمان حج و زیارت و مجموعه مدیران و کارکنان این سازمان تقدیر و تشکر می نمایم.







وی در پایان توصیه کرد : علی رغم زحمات کشیده شده، کمبودها و مشکلات نیز نباید از نظرها پنهان باشد و نقایص موجود باید برطرف شود و در این راستا بایستی نظارت و بازرسی مرتبی از عملیات و خدمات صورت گیرد و بگونه ای نباشد که نقایص کوچک زحمات بزرگ شما را خدشه دار کند.  



سید حمید مصطفایی امتیاز به خبر :

آرشیو اخبار