پنجشنبه 06 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

فرهنگ ایثار و شهادت، مکتب اسلام را به پیش برد

فرهنگ ایثار و شهادت، مکتب اسلام را به پیش برد
وزیر ارشاد  روز دوشنبه در جمع ایثارگران و خانواده های معظم شهدای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان ها و مراکز تابعه عنوان کرد: همه پیامبران الهی و ائمه کلمه توحید را با فداکاری و ایثاگری به پیش بردند.







به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت ، مراسم تجلیل از ایثارگران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش از ظهر  امروز دوشنبه 19 اسفندماه با حضور علی جنتی وزیر محترم ارشاد و جمعی از معاونین و مسئولین این وزارتخانه در جمع صمیمی ایثارگران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان های تابعه در محل سالن اجتماعات سازمان حج و زیارت برگزار شد.







در ابتدای این مراسم  ‘سعید الفتی’ مشاور وزیر فرهنگ و راشاد اسلامی در امور ایثارگران به سخنرانی پرداخت و آماری از تعداد شهدای وزارتخانه و تعدا ایثارگران، جانبازان و خانواده های معظم شهدای شاغل در مجموعه وزارت ارشاد ارائه کرد.







در ادامه مراسم مذکور آقای علی جنتی وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی به سخنرانی پرداخت و گفت : برای من مایه افتخار است که در مجموعه ای کار می کنم که سه هزار ایثارگر در آن فعالیت می کنند و جناب آقای مهندس اوحدی یکی از برادران رزمنده و آزاده به عنوان رئیس سازمان حج و زیارت از سازمان های تابعه وزارتخانه در خدمت حجاج، معتمرین و زائران است.







وی افزود : پیامبر عظیم الشأن اسلام حدود 23 سال در مکه و مدینه به ترویج توحید پرداخت و توانست در سایه فداکاری ها ، ایثارگری ها و مجاهدت ها بجایی برسد که یک و نیم میلیارد مسلمان در سراسر جهان پیرو آن حضرت هستند و فرهنگ ایثار و شهادت بود که این مکتب را به پیش برده است و راه شما عزیزان راه انبیاء و ائمه(ع) است.







وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: دینی که ما مفتخر به پیروی از آنیم در سایه فداکاری ها و از خودگذشتگی ها به دست ما رسیده و تارخ انقلاب اسلامی نیز نشان می دهد این انقلاب با ایثار و از خودگذشتگی مردم در سایه رهبری دلسوزانه امام راحل(ره) شکل گرفته و باعث بیداری مردم و پیروزی نهضت اسلامی شده است.







آقای جنتی اضافه کرد: در دفاع مقدس نیز در جنگی نابرابر، در شرایطی که بسیاری از فرماندهان ارتش از کشور  فرار کرده بودند و سپاه تازه شکل گرفته بود، در سایه فداکاری و ایثار شما عزیزان و با نفس قدسی امام خمینی (ره) پیروزی ما محقق شد.







وی بیان کرد: در نتیجه این ایثارگری ها امروز اینجاییم و به افتخاراتی که در سایه همین ایثارگری ها نصیبمان شده نگاه می کنیم و خوشحالیم که بسیاری از وعده های امام راحل(ره) تحقق یافته و ملت ایران در صحنه جهانی سربلند شده است.







وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: ما در یک دستگاه فرهنگی خدمت می کنیم و در شرایطی که تحولات اجتماعی و فرهنگی به سرعت اتفاق می افتد و افراد در جهان بهم نزدیک شده و شبکه های اینترنتی ، اجتماعی و ماهواره ای فراگیر شده و افکار جامعه به ویژه نسل جوان را تحت تأثیر قرار می دهد، در چنین فضایی مسئولیت سنگین تری بر دوش ماست.







آقای جنتی اعلام کرد : اگر یک روز در جبهه نبرد برای حفظ و دفاع از تمامیت ارضی کشور و نوامیس کشور انجام وظیفه می کردیم، امروز در سنگر فرهنگی از هویت اسلامی، ملی و فرهنگی خود دفاع و پشتیبانی می نماییم و همه کسانی که در حوزه فرهنگ دست اندرکارند رسالت ویژه ای در این خصوص بر عهده دارند.







وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: وظیفه ما در وزارت ارشاد ترویج فرهنگ ایثار و فداکاری است – فرهنگی که با نفس قدسی امام راحل(ره) شکل گرفت و عطر آن در فضای جامعه اسلامی پیچید و بایستی تلاش کنیم تا این روحیه که در جامعه ما رشد پیدا کرده، به دست فراموشی سپرده نشود.







وی توصیه کرد: در مرحله اول باید دین باوری و خدا باوری را در خود رشد دهیم و این فرهنگ را به دیگران در جامعه انتقال دهیم. اسلام هم دعوت خود را با موعظه و جدال احسن آغاز کرد و سعی کرد بر فطرت انسان که فطرتی توحیدی است دست بگذارد و آنرا بیدار کند تا انسان در مسیر حقیقت گام بردارد.







وی ادامه داد : برخی از عزیزان ایثارگر گلایه هایی داشتند که امید است با اصلاح برخی مقررات و دستورالعمل ها ، مشکلات مرتفع گردد و رئیس جمهور محترم،  همه دستگاه ها و وزارتخانه ها در جهت رفع موانع و مشکلات ارائه خدمات به ایثارگران تلاش خواهند کرد.







علی جنتی ادامه داد: از زمان تصدی مسئولیت مایل بودم که در جمع صمیمی شما عزیزان حضور یابم که امید است با حضور فعال جناب آقای الفتی بیشتر بتوانیم در خدمت شما عزیزان باشیم و موجبات حل و فصل مشکلات شما عزیزان فراهم گردد.







وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از سازمان های زیرمجموعه وزارتخانه خواست جایگاهی برای رسیدگی به امور ایثارگران در سازمان متبوع خود قائل شوند و بودجه و اعتبار بیشتری را به این مهم اختصاص دهند. همچنین در فعالیت های فرهنگی و هنری بهای بیشتری به قشر ایثارگر و جانبازان داده شود تا آنها احساس کنند از منزلت و کرامت بیشتری در جمع برخوردار هستند.







وی در پایان گفت : وزارت ارشاد تمام تلاش خود را در رسیدگی به امور ایثارگران و خانواده شهدا، جانبازان این وزارت خانه انجام خواهد داد ولی می دانیم که هرچه تلاش شود، نمی توانیم قدردان زحمات و ایثارگری های شما باشیم.







در پایان این مراسم یک تابلو نقاشی با مضمون عروج شهدا به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اهدا شد.







این مراسم با اجرای همخوانی و اجرای نمایشی با موضوع فرهنگ ایثار همراه بود.



سید حمید مصطفایی امتیاز به خبر :

آرشیو اخبار