جمعه 10 فروردین 1403
EN

عتبات عالیات

پیش‌بینی اعزام ۳۰ هزار زائر لرستانی به عتبات عالیات

پیش‌بینی اعزام ۳۰ هزار زائر لرستانی به عتبات عالیات

دکتر محمدخسروی، مدیر حج و زیارت لرستان گفت: ۳۷ دفتر زیارتی در سراسر استان کار ثبت نام زائرین اربعین حسینی را انجام می‌دهند.

وی اضافه کرد: همچنین شهروندان لرستانی می‌توانند از طریق سامانه سماح کار ثبت‌نام را انجام دهند.

خسروی افزود: علاوه بر ۳۷ دفتر فوق، طبق تفاهم‌نامه‌ای که با اداره پست استان مبنی بر ایجاد دفاتر موقت منعقد شده، ثبت نام و دریافت ویزا نیز در این دفاتر انجام خواهد شد.

مدیرکل حج و زیارت لرستان با بیان اینکه سال گذشته ۲۳ هزار زائر از طریق سامانه سماح برای اربعین ثبت‌نام و اعزام شدند، یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود امسال نیز ۳۰ هزار نفر زائر از طریق همین سامانه ثبت‌نام و ویزای خود را دریافت و اعزام شوند.

وی با اشاره به اینکه برای اخذ ویزا، حداقل پاسپورتی که سه ماه اعتبار داشته باشد لازم است، افزود: افراد برای دریافت پاسپورت باید به پلیس ۱۰+ مراجعه کنند.

مدیرکل حج و زیارت لرستان گفت: متقاضیان باید ۴۰ دلار جهت تهیه ویزا، ۲۵ هزار تومان هزینه بیمه و خدمات درمانی و ۱۰ هزار تومان هزینه دفاتر برای تحویل مدارک ثبت نام پرداخت کنند.

وی افزود: هزینه تهیه مدارک سفر پیاده روی اربعین بین ۱۹۲ تا ۱۹۵ هزار تومان خواهد بود و دفاتر هیچ‌گونه دریافت نقدی ندارند و بایستی به صورت ایترنتی و یا ازطریق دستگاه پز هزینه‌ها پرداخت شود.

خسروی زمان اعتبار ویزا را یک ماه یعنی از اول صفر تا پایان این ماه اعلام کرد و گفت: نیاز است متقاضیان کار ثبت نام را به روز‌های آخر موکول نکرده تا دچار مشکل نشوند.

وی یادآور شد: افرادی که فرزند کوچک و یا کهولت سن دارند ممکن است در سفر پیاده‌روی اربعین دچار مشکل شده و بهتر است از طریق کاروان‌های زیارتی مشرف شوند.

سید حمید مصطفایی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آرشیو اخبار