پنجشنبه 09 فروردین 1403
EN

خبرگزاری

دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان حج و زیارت با مراجع عظام تقلید در قم

  • 26 اردیبهشت 1395
  • 10:13
  • 0 دیدگاه
  • 225 بازدید
  • Article Rating
دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان حج و زیارت  با مراجع عظام تقلید در قم

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان حج و زیارت در دیدارهای خود با مراجع عظام تقلید در قم،  گزارشی از روند مذاکرات حج و آخرین وضعیت حج تمتع 95  ارائه کردند.

 دکتر جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این دیدارها در خصوص حج تمتع سال 95 گفت: ما بر چند نکته تاکید اساسی داریم و اگر هم شرایط فراهم شود باز هم دولت عربستان سخت گیری هایی را خواهد داشت.

اوحدی در  این دیدارها گفت:  پاکستان، مالی و الجزایر هم موضع خوبی گرفتند و اعلام کردند که برای موضوع حج باید تدبیر جدی اندیشیده شود.

رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: ما در مذاکرات بر موضوع راهکارهای تأمین امنیت حجاج تأکید داشتیم همچنین یکی دیگر از مواردی که سازمان حج و زیارت به شدت بر روی آن تأکید داشت حفظ عزت و کرامت زائران بود.وی بااشاره به تعلل عربستان در پاسخ گویی اظهار کرد: متاسفانه عدم پاسخگویی عربستان باعث شده است تا ما زمان کافی برای انجام تمهیدات لازم نداشته باشیم و وارد محدوده زمانی قرمز شویم.

رئیس سازمان حج و زیارت در ادامه به عدم هماهنگی بین وزارت حج، خارجه و کشور عربستان اشاره و تاکید کرد: این سه وزارت خانه دارای اختلافات داخلی هستند و همانطور که می دانید وزیر حج عربستان تغییر کرد.
وی تصریح کرد: ما از موضع عزت با عربستان وارد مذاکره شدیم و تاکید کردیم 4شرط اساسی ما باید رعایت شود.

در ادامه این دیدار دکتر علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: زمان را از دست داده ایم در حالی که همه تلاش خود را کرده ایم و هر چه در توان بود گذاشتیم و کوتاهی نکرده ایم.


سید حمید مصطفایی امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آرشیو اخبار