ﺳﻪشنبه 28 فروردین 1403
EN

خبرگزاری

جابجایی مسیر رفت و برگشت کاروان های زمینی عتبات از مهران به شلمچه

جابجایی مسیر رفت و برگشت کاروان های زمینی عتبات از مهران به شلمچه
سازمان حج و زیارت طی اطلاعیه ای از جابجایی مسیر رفت و برگشت کاروان های زمینی عتبات تحت نظر این سازمان، از امروز 20 آذر ماه لغایت پایان روز 27 آذر، از مرز مهران به مرز شلمچه خبر داد.

سازمان حج و زیارت طی اطلاعیه ای اعلام کرد: با توجه به ازدحام سنگین جمعیت در مرز مهران که باعث کندی تردد و مسدود شدن عبور و مرور در محدوده ایلام تا مرز مهران شده که احتمال تشدید این وضعیت در برگشت زائرین انفرادی نیز قابل پیش بینی است، طبق برنامه ریزی به عمل آمده ، مقرر گردید از امروز 20 آذر ماه لغایت پایان روز 27 آذر ماه، کلیه کاروانهای زمینی سازمان حج و زیارت که می بایست از مرز مهران به عراق عزیمت نمایند، از طریق مرز شلمچه عازم عراق شوند و برگشت کاروانها از عراق به کشور نیز به جای مهران از مرز شلمچه صورت خواهد پذیرفت.

لازم به ذکر است هزینه های اضافه شده در خصوص انتقال مسیر زائران از مهران به شلمچه را سازمان حج و زیارت متقبل خواهد شد و زائران از این بابت هزینه ای پرداخت نمی کنند.

لازم به توضیح است آندسته از کاروانهائی که می بایست شب را در خرمشهر بیتوته نمایند، با هماهنگی مدیریت حج و زیارت استان خوزستان در اردوگاه شهید باکری اسکان داده می شوند و صبح روز بعد با برنامه تدوین شده به مرز شلمچه انتقال داده خواهند شد و نیز کاروانهای برگشتی از مهران نیز از همین مرز (شلمچه) به کشور بازخواهند گشت.

بدیهی است با توجه به عزیمت بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر زائر ایرانی به عراق برای حضور در همایش بزرگ اربعین ، کُندی تردد کاروان ها در مرز شلمچه نیز قابل پیش بینی خواهد بود که از زائران و مدیران محترم کاروان ها خواهشمندیم با حفظ آرامش و سعه صدر، ما را در انجام وظایف و خدمات رسانی به زائران یاری نمایند.

در پایان یادآور می شود هرگونه تغییر در برنامه اعزام زائران عتبات در این ایام متعاقباً طی اطلاعیه های بعدی این سازمان به اطلاع مشتاقان زیارت عتبات خواهد رسید.
سید حمید مصطفایی امتیاز به خبر :

آرشیو اخبار