ﺳﻪشنبه 29 اسفند 1402
EN

سؤالات متداول

Enter Title

- نحوه اطلاع رسانی از زمان ثبت نام دوره جدید عتبات عالیات چگونه می باشد؟  

از طریق رسانه های جمعی مانند صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران و سایت اطلاع رسانی این مدیریت  Alborz.haj.ir و  سامانه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت به آدرس http://www.hajnews.ir
 

2- نحوه ثبت نام در کاروانهای اعلامی عتبات عالیات به چه طریقی می باشد ؟

در صورتیکه دوره اعزام کاروانهای عتبات در ایام خاص همانند تعطیلات نوروز و ماههای محرم و صفر باشد سازمان حج و زیارت برای حفظ سهولت و عدالت برای جلوگیری از ازدحام اقدام به پیش ثبت نام اینترنتی در آدرس http://atabat.haj.ir می نماید. بدیهی است سامانه مذکور در ایام دیگر سال مورد بهره برداری قرار نمی گیرد. پس از پیش ثبت نام در سامانه مذکور در صورت وجود متقاضیان ، بیشتر از ظرفیت اعزامی دوره جاری ، سازمان اقدام به قرعه کشی نموده و اولویت بندی جهت مراجعه برای انتخاب کاروانهای موجود را از طریق سامانه فوق‌الذکر فراهم می گردد.
در ایامی که متقاضی سفر به عتبات عالیات کمتر باشد، متقاضیان محترم می بایست با مراجعه به دفاتر زیارتی سازمان حج و زیارت (کارگزاران سازمان حج و زیارت) و یا متقاضیان محترم با مراجعه به آدرس اینترنتی سامانه ثبت نام عتبات عالیات https://atabatorg.haj.ir اقدام به ایجاد نام کاربری و پس از ورود به سامانه اقدام به ثبت نام در کاروان مورد نظر نمایند.
3- نحوه اطلاع از آدرس و مشخصات دفاتر زیارتی فعال دارای مجوز از سازمان حج و زیارت به چه طریقی می باشد ؟
زائرین گــــرامی جهت اطلاع از آدرس و تلفـــــن دفــــاتر زیارتی دارای مـــــجوز رســـــــمی از ســـــازمان حــــــج و زیارت می‌توانند به آدرس اینترنتی https://kargozaran.haj.ir/OfficeRelated/SearchOfficePublic.aspx مراجعه نمایند.
4- نحوه پرداخت هزینه سفر به چه طریقی می باشد ؟
زائرین محترم می توانند با دریافت فیش نقدی چاپ شده از دفاتر زیارتی و مراجعه به بانک عامل مربوطه نسبت به پرداخت هزینه سفر اقدام نمایند. ضمنا در صورت ثبت نام زائرین محترم از طریق اینترنت امکان پرداخت الکترونیک از طریق درگاه پرداخت الکترونیک برای زائرین فراهم می باشد.

5- چه مدارکی می‌بایست زائرین محترم جهت اعزام به عتبات عالیات، به دفاتر زیارتی تحویل دهند؟
پاسخ : مدارک مورد نیاز برای اعزام به عتبات عالیات 2 قطعه عکس 4*6 پرسنلی و گذرنامه با حداقل 6 ماه فرصت انقضاء تا تاریخ اعزام می باشد.
6- نحوه انصراف از سفر توسط زائرین به جه نحوی می باشد ؟
در صورت گذشت 48 ساعت از ثبت نام و عدم واریز هزینه سفر توسط زائر، سامانه به صورت خودکار اقدام به حذف زائر مربوطه می‌نماید. در صورتیکه زائر مزبور هزینه سفر خود را به حساب متمرکز وجوه عتبات عالیات واریز نموده باشند، با مراجعه به دفتر زیارتی عامل و تایید انصراف نسبت به دریافت کد کنترلی برای برگشت وجه واریزی با کسر خسارت وارده شده، اقدام می‌نماید و پس از دریافت کد کنترلی به یکی از شعب بانک مراجعه و وجه خود را دریافت می‌نماید.
7-  نحوه استفاده متقاضیان از تسهیلات اعزام به عتبات با استفاده از ودیعه ثبت نام عمره خویش، چگونه می باشد؟
متقاضیان محترم می‌بایست در صورت دارا بودن ثبت نام عمره با مراجعه به دفاتر زیارتی و یا از طریق ثبت نام اینترنتی در هنگام ثبت نام گزینه "مایل به استفاده از تسهیلات می باشم" را انتخاب نمایند و شماره ثبت نام ودیعه عمره درخواستی توسط سامانه را وارد نمایند و سپس با دریافت فیش واریز هزینه سفر به بانک مربوطه مراجعه و پس از دریافت تسهیلات، هزینه سفر را با حساب تجمیع وجوه عتبات واریز نمایند.
8- برای ثبت نام حج تمتع احتیاج به چه اطلاعاتی دارم؟
شما باید اطلاعات سند ودیعه گذاری و مشخصات فردی خود و همراهان را برای تشکیل گروه داشته باشید.
9- اطلاعات من صحیح است ولی در سایت رزرو یافت نمیشود،چرا؟
با توجه به اینکه ثبت نامی تشرف به حج تمتع از سالهایی شروع شده که کدملی در اختیار همه نبوده است، اطلاعات فاقد مشخصات شناسنامه ای صحیح یا کدملی قابل رزرو از سایت نیستند و باید به دفاتر کارگزاری مراجعه کنند.
10- چه مراحلی از اعزام حج تمتع از طریق سایت امکان پذیر است؟
رزرو کاروان مورد نظر و دریافت فرم معاینه پزشکی جهت مراجعه به پزشک کاروان
11- چگونه می توان بعنوان مدیر کاروان عتبات اعزام شد؟
جهت اعزام بعنوان مدیر کاروان عتبات بایستی در دوره های آموزشی مربوطه که توسط مرکز آموزش علمی کاربردی حج و زیارت استان برگزار میگردد شرکت نمائید.
12- چگونه از زمان ثبت نام  مدیران کاروانها آگاهی پیدا کنم؟
می توانید با مراجعه به سامانه http://kargozaran.haj.ir از فراخوانهای اعلام شده اطلاع به دست آورید.
13- تعهدات بیمه در حج و عمره مفرده شامل چه مواردی می باشد؟
  • بیمه عمر، حوادث و درمان (سرمایه و تعهدات)
  • بیمه مسئوليت (بار) تعهدات و پوششها
  • 14- تعهدات بیمه در عتبات عالیات شامل چه مواردی می باشد؟
  • بیمه عمر ، حادثه و درمان
  • 15- چگونه می توانم از جزئیات مربوط به بیمه اطلاع کسب کنم؟
  • با کلیک بر روی اینجا می توانید از جزئیات تعهدات بیمه آگاه شوید.
    16- برای ثبت نام عمره مفرده احتیاج به چه اطلاعاتی دارم؟
    شما باید اطلاعات سند ودیعه گذاری و مشخصات فردی خود و همراهان را برای تشکیل گروه داشته باشید. ضمن اینکه جهت تایید نام کاربری خود به یک شماره تلفن همراه احتیاج دارید. در این صورت با مراجعه به سامانه fakher.haj.ir می توانید نسبت به پیش ثبت نام اقدام نمائید .